Jogjakarta-Solo

13 september 2016 - Solo, Indonesië

Om half acht zijn we met de bus vertrokken voor een fietstocht rondom Jogjakarta. De deelnemers werden opgesplitst in twee groepen van 8 personen. De tocht ging tussen de rijstvelden door en de dorpjes met een paar huizen. Onderweg verschillend fotostops gemaakt zoals ook bij twee scholen. Ontzettend leuk om te zien en hoe enthousiast de kinderen zijn. Ze dragen allen hetzelfde uniform. We hebben ook een klein marktje bezocht dat niet gemaakt was op de lange toeristen. We hebben daar kleine banaantjes gekocht die erg lekker zijn. We komen ook langs de Prambanan tempels (Hindoestaans) die we later op de dag bezoeken. Van veraf zijn ze al erg mooi om te zien. De tocht duurt langer dan gepland, het is ook zo mooi onderweg. Op verschillende plekken wordt op de rijstvelden gewerkt. Mooi hoor!

Terug in het hotel krijgen we niet veel tijd om op te frissen. Daarna volgt de rondrit door de stad in een 'becak'. Nu valt pas op hoe druk het op de weg is, leuk om te zien Sl die fietsjes achterelkaar. De rondrit eindigt bij een Batikfabriek. Na de lunch wordt we met een open bus terug gebracht naar onze bus. De chauffeur is een jonge van 17 en de versnellingspook is gemaakt van bamboe. De hele versnellingspook kun je er zo uithalen... Dan volgt een rondleiding bij de Prambanan tempels,19 van de 240 tempels zijn gerestaureerd. De rest volgt als er geld is.... Ondanks dat is het heel mooi op te zien. Naar onze mening mooier dan de Borobudur. De vrij te besteden tijd is erg krap, een uurtje langer was wel fijn geweest.... Bij de uitgang is het weer flink onderhandelen voor de souvenirs die erg in trek zijn. De verkopers lopen mee tot aan de bus.

De route richting Solo wordt vervolgd waar we de nacht door brengen. Het hotel Solo Paragon is groot en modern, heel anders dan de afgelopen twee nachten waar het hotel knus en gezellig was. Het contrast is groot.

Het internet laat te wensen over, de foto's volgen...

1. Birgit en Henk:
    13 september 2016
    Weer heel leuk om bij jullie reis aanwezig te zijn. Wij volgen het zo ook prima. Interessant om te lezen hoe jullie het ervaren. Zijn weer benieuwd naar het volgende verhaal
  2. Yvonne & Jens:
    13 september 2016
    Jammer dat je geen foto's kan uploaden! Wij zijn namelijk erg benieuwd wat jullie vandaag hebben gezien. Jens zegt dat hij niet meer zou meerijden met de bus als de versnellingspook van bamboe is gemaakt ;-) welterusten
  3. Hannita &Johan:
    13 september 2016
    Hey families Bijnen, wat super leuk om op deze manier jullie reis mee te maken. Klinkt erg spannend en hartstikke mooi allemaal. Geluk vogeltjes, het is jullie gegund
  4. Jody:
    13 september 2016
    Wat een avontuur! Klinkt super! Geniet ervan!